مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق + فیلم مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: اخلاص، شرط پذیرش همه اعمال انسان | همه در برابر خون شهدا مسئولیت داریم

  • کد خبر: ۲۰۷۳۹۰
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
آیت‌الله علم‌الهدی: اخلاص، شرط پذیرش همه اعمال انسان | همه در برابر خون شهدا مسئولیت داریم
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: هرچه زمان می‌گذرد، ارزش عمل انقلابی بیشتر می‌شود. در این شرایط، بیچاره آن کسی که بخواهد انقلابیگری را نردبان پیشرفت دنیایی خود قرار دهد درحالی که بر هر پله از این مسیر، خون صد‌ها و هزاران شهید ریخته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در همایش مجمع نمایندگان طلاب و اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه که به میزبانی تالار همایش‌های هتل ولایت مشهد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد رجبیه اظهار کرد: ماه رجب، بزرگ‌ترین و بافضیلت‌‎‌ترین برهه‌ای است که انسان می‌تواند به زیارت ائمه معصومین(ع) مشرف شود. این ماه، ماه زیارتی اهل‌بیت(ع) است و به‌طور خاص، دهه اول رجب به زیارت بضعه رسول خدا(ع) در سرزمین توس اختصاص دارد و این روز‌ها سفارش شده تا زائران و مجاوران برای عرض ارادت به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

وی افزود: وجود اقدس علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در سبک زندگی خود همواره یک شخصیت متعالی، کریم و مهمان‌نواز بود. مرحوم بزنطی که از علمای سرشناس و راویان صدیق روایت در دوران حیات امام هشتم بود، خودش روایت کرده که حضرت با دست خود برای پذیرایی و میزبانی از مهمانان خاصش مباشرت می‌کرد؛ به این معنا که خادمان خود را کنار می‌زد و با دست خود برای مهمانانش غذا تهیه و بستر استراحتشان را پهن می‌کرد. این مرام و مسلک امام رضا(ع) است و همه شما هم‌اکنون در جایگاه مهمانان خاص حضرت هستید و باید فرصت تشرف به مشهدالرضا(ع) را قدر بدانید.

فقط برای خدا کار کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: انسان زمانی که در آستانه مرگ و در سال‌های پایانی عمر خود قرار می‌گیرد، به پشت سر خود می‌نگرد و مسیری را درنظر می‌گیرد که در طول زندگانی خود سپری کرده بود. در این موقعیت انسان با خود محاسبه می‌کند که کدام عمل من پس از مرگ به درد من خواهد خورد و در لحظاتی که دست انسان از همه‌چیز کوتاه است، مایه امان او از سؤال و محاکمه الهی خواهد بود.

وی ادامه داد: در تاریخ پر فراز و نشیب زندگی یک انسان، درد‌ها و لذت‌ها هردو تمام می‌شوند و هیچ‌کدام از مجاهدت‌ها، تلاش‌ها، اراده‌ها و موفقیت‌ها مؤثر نخواهد بود مگر اعمال و اموری که برپایه اخلاص باشد. شما طلاب جوان، آینده درخشانی در پیش دارید مشروط بر اینکه در همه شئون و فرصت‌ها، این حرف بنده را به یاد بیاورید که هیچ‌چیز به‌قدر خدا نمی‌ارزد و هر کار می‌کنید، اگر می‌خواهید در آخرت دست شما را بگیرد، باید فقط برای خدا باشد.

کار بدون اخلاص، هیچ نمی‌ارزد

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عزیزان من، این‌ها صرفاً نصیحت و سفارش نیست. این یک انتقال تجربه است که عرض می‌کنم. اگر کاری می‌کنید که به ازای آن، شخصیت و مقام و احترام کسب می‌کنید، به شما می‌گویم که این کار‌ها نمی‌ارزد. کاری بکنید که خدا از شما راضی باشد. کاری بکنید که در لحظات پایانی عمر خود بتوانید به آن استناد کنید و بگویید فلان کار را نه برای پول، نه برای نگاه مردم، نه برای موقعیت اجتماعی بلکه فقط برای خدا کردم. کاری بکنید که بعد‌ها یقین کنید آن عمل شما مایه لبخند امام زمان(عج) شده است.

وی تأکید کرد: در پایان عمر هیچ‌چیز برای انسان دردناک‌تر از بی‌عملی نیست؛ اینکه انسان به پشت سر خود نگاه کند و هیچ‌جا نباشد که بتواند بگوید من این کار را فقط برای خدا کرده‌ام. بر همین اساس، پیش از انجام هر عمل، اول با خود محاسبه کنید آیا اجرای این کار ارزشش را دارد؟ این موضوع هر چه زمان می‌گذرد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا هرچه زمان می‌گذرد، ارزش عمل انقلابی بیشتر و مسئولیتی که بر عهده ما و شماست، با هر قطره خون شهدا تشدید می‌شود. در این شرایط، بیچاره آن کسی که بخواهد انقلابی‎گری را نردبان پیشرفت دنیایی خود قرار دهد درحالی که بر هر پله از این مسیر، خون صد‌ها و هزاران شهید ریخته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->